Aktuálně

 
Back to top

Jazyky bez bariér bourají další překážky

V seriálu pátrání po dalších osudech projektů, které byly představeny v březnu na konferenci INSPO 2014, se zastavíme u speciálního programu Jazyky bez bariér. Dagmar Rydlová ze spolku ADYS o něm uvedla, že pomáhá dětem s dyslexií při výuce angličtiny. Prohlížeč obsahuje metodické hry, editor umožňuje vytvářet nové soubory a veřejná knihovna nabízela v březnu 400 hotových výukových materiálů. To už ale neplatí. "Samozřejmě nezahálíme," říká Dagmar Rydlová.

"Využili jsme grant MŠMT a zastřešení nakladatele Computer Media a vytvořili jsme dva speciální pracovní sešity v bezbariérové formě. Jednak v tištěné podobě a současně v systému Jazyky bez bariér, který zajišťuje zrakovou, sluchovou a významovou koordinaci a tím kompenzuje dyslektické potíže při jazykové výuce. Teď probíhá fáze pilotování, takže vychytáváme poslední drobnosti před oponenturou, která bude v prosinci," s potěšením konstatuje Dagmar Rydlová.

"Je potěšující, že jsme do naší webové knihovny přidali 12 nových souborů (6 plus 6 lekcí) a celkem je to 2.400 nových vět se zaměřením na procvičení gramatických pravidel. Věty lze procvičovat jednotlivě a jsou psané i mluvené anglicky s českými překlady. Zde posílám odkaz na článek na webových stránkách http://www.jazyky-bez-barier.cz/anglicka-gramatika-pro-deti-s-dyslexii a také pěkný článek vyjde v říjnovém čísle časopisu Integrace a inkluze."

(wr)


Přidat komentář