Aktuálně

 
Back to top

Simultánní přepis řeči volaného na telefonních linkách nejen institucí státní správy

V ČR přibývá institucí, s nimiž se mohou telefonicky spojit také lidé se sluchovým handicapem. Službu hovor s online simultánním přepisem řeči volaného implementovalo na web úřadu již několik městských částí Prahy, na svých klientských linkách ji nabízejí rovněž některé komerční subjekty.

Volající klient, který má postižení či poruchu sluchu, vede klasický rozhovor, doslovný přepis řeči svého komunikačního partnera sleduje v reálném čase online. Tuto v ČR stále relativně novou službu zajišťují převážně nevidomí rychlopísaři (více než 500 úhozů za minutu) společnosti TextCom, která ji dodává institucím jako snadno využitelný a vysoce efektivní nástroj bezbariérové komunikace s klienty se sluchovým handicapem.

Možnost vyřizovat osobní záležitosti telefonicky činí tyto klienty samostatnými a rovnoprávnými v přístupu k informacím či službám nejen úřadů veřejné správy, ale také nadnárodních korporací, jako jsou banky, telefonní operátoři, dodavatelé energií apod. 

Zákazníci společnosti TextCom nakupují tuto službu s využitím tzv. náhradního plnění, tzn. levněji oproti dodavatelům stejné služby, kteří však nejsou zaměstnavateli osob se zdravotním postižením v zákonem stanoveném procentu.

Jako přidanou hodnotu získávají partneři společnosti TextCom nákupem výše uvedené služby pozitivní image společensky odpovědné firmy podporující komunikační přístupnost pro osoby s postižením sluchu a profesionální práci nevidomých přepisovatelů mluvené řeči.

Přidat komentář

Full HTML

  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.